Ny styreleder i Hil

Postet av Hemsedal IL den 26. Apr 2018


Hei hopp! Mitt navn er Petter Owesen, og jeg ble av årsmøtet valgt som ny styreleder i Hemsedal idrettslag. Hvem er så jeg?

Familiefar, 47 år, født i Finnmark, vokst opp i Trøndelag, Steinkjer, samboer og vi har 3 barn sammen. Flyttet til Hemsedal i 2004 pga jobb som skogbrukssjef og viltforvalter. Via interessen for aktivitet ble Hil fort en del av hverdagen, og har siden vært det:

-        leder og trener i langrennsgruppa,

-        Leder og trener av Rulleski og skiskyting

-        Styremedlem i Hil to perioder.

-        Ildsjel for Anlegget «Totteskogen Rulleskianlegg» (Buskerud anleggspris for beste anlegg 2016)

-        Leder for arrangementene «Hemsedal Rulleskifestival» og «Te Tøpps».

Alt dette sammen med mange frivillige, som vil det beste for idrett og aktivitet i Hemsedal.

Til daglig jobber jeg som Avdelingsleder for Landbruk og Miljø på Gol i 70%, og 30% i Hemsedal med skog og vilt. I tillegg er jeg brannmann, har naturoppsyn og er politiker. Videre er jeg jeger og bruker av Hemsedal sin flotte natur, men i en travel og hektisk hverdag først og fremst bruker av Hemsedal sitt tilrettelagte aktivitetstilbud sommer som vinter.  

Når jeg nå har blitt gitt den tillitt å være styreleder for HIL, som uten tvil er den desidert største frivillige organisasjonen i Hemsedal med sin 13 undergrupper og 1254 medlemmer av totalt ca. 2400 innbyggere, er det ikke uten en viss ærefrykt. Med all den gode jobb som har blitt gjort i HIL de siste årene har jeg ingen problemer med å si at jeg gleder meg til å ta fatt på vervet. Benytter anledningen til å takke Neil for den fantastiske innsats han har bidratt med, og dermed lagt ett godt grunnlag for etterkommere.  Min erfaring gjennom årene i Hemsedal er at det jobbes iherdig og veldig bra i HIL. Utfordringen er slitasje med bakgrunn i «tidsklemma». Med så mange undergrupper og forholdsvis «få å ta av» blir det mange «gjengangere» hvor man blir med i flere grupper. Over tid fører dette til en slitasje som man skal være våken ovenfor. Jeg har spurt meg selv: «Er vi i ferd med å organisere aktiviteten for mye»? I dette ligger det en åpen invitasjon til det ansvar vi alle har i et samfunn å bidra til å finne løsninger hvor aktiviteten får bli mer egenorganisert gjennom tilrettelegging.

HIL har med sin store medlemsmasse og variasjonstilbud en stor kunnskap og kompetanse som vi må trekke sammen til felleskapets beste. Å skape en felles forståelse av at vi alle er en del av en større klubb vil være viktig oppgave sammen med mange flere, f.eks:

-        Innføring av nytt økonomisystem. Nøkkelordene her er å vise vilje med tro på noe som kan bli bedre. Tålmodighet er vesentlig.

-        Skape økonomisk trygghet for å kunne øke stillingen til daglig leder slik at vedkommende kan hjelpe undergruppene mer, slik at de kan drive sin aktivitet.

-        Få realisert prosjekter sammen med kommunen til felleskapets beste.

-        Påvirke skole og dertil utbyggingen til å bli ett sentralt ledd i «aktive lokalsamfunn».

TIL SYVENDE OG SIST MEN IKKE MINST SÅ ER HIL SIN VIKTIGSTE OPPGAVE Å SKAPE GODE TRYGGE RAMMER OG OMGIVELSER FOR AKTIVITET, MED FOKUS PÅ Å SKAPE LIVSLANG AKTIVITETSGLEDE

Vil med dette også gratulere resten av styret, vi har nå hatt vårt første styremøte og konstituert oss slik:

Anneli Rosenberg Wøllo, nestleder og representant undergruppe vinter (Alpint).

Endre Ulsaker, representant undergruppe sommer (Orientering).

Hanne Øverby, kasserer.

Tine Østby nyvalgt har vært inne før, sekretær.

Gunnar Aalrust nyvalgt sponsoransvarlig med dertil nettverk.

Christoffer Fauske Bjerkan nyvalgt sponsoransvarlig og arrangement kunnig.

Anette Black daglig leder.

Jeg ser frem til å jobbe sammen med dere og vet vi sammen kan få til mye!

 

Mvh

Petter Owesen



Klubbutviklingskveld i Hemsedal IL

Postet av Hemsedal IL den 19. Apr 2018

 

Hvor står vi og hvor vil vi?

Alle medlemmer - både ungdom og voksne- er velkomne! Jo flere jo bedre.

Tid: torsdag 26. april 2018 kl. 17.30-21.30

Sted: Kyrkjestugo i Hemsedal

Påmelding: Minidrett.no eller til dagligleder@hemsedalil.no innen tirsdag 24. april 

Møt opp til en inspirerende idémyldringskveld hvor dere som møter

opp er med på å bestemme hva Hemsedal IL skal stå for og styre mot i framtida.

Buskerud idrettskrets leder kvelden for oss.

Det vil bli servering-Pizza

Velkommen!


 



Takk til HIL styret 2017

Postet av Hemsedal IL den 17. Apr 2018


Vi vil takk deg Neil som styreleder for en kjempe god innsats.

I løpet av din ledertid har du gjennom din sjenerøsitet og innsats sørget for at HIL har fått en rekke verktøy, som gjør det langt lettere for den som overtar stafettpinnen etter deg og for de av oss som fortsetter i det nye styret. Denne innsatsen har nok ikke vært like synlig utenfor styret. 

Det har vært bra å jobbe sammen med deg

Takk for din innsats.  

Videre takker vi Line Dahl og Geir Nytvedt som går av som styremedlemmer, Richard Taraldsen og Gunn Eidhamar fra valgkomiteen. Tusen takk for godt arbeid!

Vi ønsker velkommen til våre nye styremedlemmer. Ny styreleder blev Petter Owesen. Anneli Vøllo har takket ja til å være vår nye nestleder. Videre ønsker vi styremedlem Christoffer F. Bjerkan, Tine Østby og Gunnar Aalrust - velkommen i HIL styret. Nye medlemmer i valgkomiteen er Per Erik Sæther og Line Dahl, også velkommen til dere!

Dette blir et godt styre og vi gleder oss. Takk for at dere stiller!

  


Teamevent torsdag kl 16.30 i Holdeløypa

Postet av Hemsedal IL den 11. Apr 2018

Det blir åpningsshow med TEAMEVENT parallellslalåmcup - kretslagskonkurranse i Holdeløypa, ned mot Lodgen, torsdag 12.4, kl 16.30 (besiktigelse og henting av startnr. fra toppen fra kl 16.00-16.15).

Rennet blir kjørt som enstaursslalåm!

1 2 kretslag + et mikskretslag + tre ekstra lag fra de høyeste rangerte kretsene Oslo, Akershus og Buskerud, stiller med minst to jenter og to gutter (anbefaler minst to fra hver aldersgruppe/krets).

Se cupskjema og deltagende kretser her

De to beste tidene per kretslag  teller for om laget går videre.

Det blir to omganger i rød løype og to omganger i blå løype/kretslag (men kun en runde/løper).


Premieutdeling for Teameventet og Utforen blir så fort teameventet er ferdig, ca kl 18.00.

Løperkveld på O´learys rett etterpå, ca kl 19.